پنج‌شنبه , سپتامبر 19 2024

✅ کار برای خدا هیچ وقت باخت ندارد

✅ کار برای خدا
هیچ وقت باخت ندارد

💬 امام خمینی (ره):

🔸 باید ما کوشش کنیم برای این مقصد بزرگ؛ این مقصدی که انبیا دنبال این مقصد بودند، و تا آخر هم دنبال این مقصد بودند، و به پیش رفتند.
ماها باید به تبعیت از انبیای خدا، به تبعیت از اولیای خدا، این مکتب را به پیش ببریم؛ و ان شاء الله این مملکت را الگویی قرار بدهیم از برای سایر کشورهای اسلامی؛ و بلکه سایر کشورهایی که مستضعفین گرفتار مستکبرین هستند.

🔸 و امیدوارم که موفق بشوید شما در این کارهایی که انجام می‌دهید – چه در جهاد سازندگی، چه در پاسداری و چه در دادگاهها – و هر جا هستید، ادارات، توجهتان به خدا باشد. کی کمک به من می‌کند، کی نمی‌کند، خیلی مطرح نباشد پیشتان.

🔸 شما دارید یک عمل انسانی – اسلامی برای خدا انجام می‌دهید. توانستید انجام بدهید، که به آن نتیجه هم رسیدید. اگر نتوانستید هم انجام بدهید، باز شما بُرد دارید؛ برای اینکه پیش خداست؛ مطلب الهی است.

🔸 کسانی که برای خدا کار می‌کنند هیچ وقت باخت در آن نیست. آنهایی که برای دنیا کار می‌کنند باخت دارند که اگر نرسیدند خوب، باختند و عمرشان را هم هدر دادند. اگر برسند هم باخت دارند، لکن آنهایی که برای خدا قیام می‌کنند، اطاعت امر خدا را می‌خواهند بکنند، نهضت برای خدا، قیام برای خدا، عمل برای خدا، این هیچ وقت شکست ندارد.

🔸 در ظاهر هم اگر خیال بشود که ما نتوانستیم، پس شکست خورده ایم، نه. به حَسَبِ واقعش شکستی نخوردیم؛ برای اینکه ما برای خدا کار کردیم، و کسی که برای خدا کار بکند، همین دنیا نیست قضیه؛ جاهای دیگر ما داریم، بُرد آنجاست.

📚 صحیفه امام خمینی جلد ۱۰ – صفحه ۴۴۲.

@Hasanabbasi_ir

 

دیدگاهتان را بنویسید